Неформальна освіта охоплює такі галузі: позашкільну освіту; післядипломну освіту та освіту дорослих; громадянську освіту (різнопланову діяльність громадських організацій); шкільне та студентське самоврядування (через можливість набуття управлінських, організаторських, комунікативних та інших умінь); освітні ініціативи, спрямовані на розвиток додаткових умінь та навичок (комп’ютерні курси, мовні курси, гуртки за інтересами тощо).
Неформальна освіта може бути короткостроковою, різною за інтенсивністю, зокрема у формі програм неакадемічних обмінів, стажувань, конференцій, семінарів, олімпіад, практичних занять, літніх чи зимових шкіл, бізнес-шкіл, майстер-класів, тренінгів тощо.
Принципи неформальної освіти:
- навчання з урахуванням поточних освітніх потреб (забезпечення освітніх потреб як суспільства загалом, так і окремого громадянина);
- гнучкі програми вибору змісту, форм, методів, терміну навчання;
- визнання права на освіту як одного із провідних фундаментальних прав людини у будь-якому віці, орієнтація на загальнолюдські цінності та ідеали гуманізму;
- системність в особистісному і професійному розвитку;
- доступність, безперервність й наступність освіти;
- визнання результатів попереднього навчання;
- взаємодія і партнерство державних органів, недержавних і громадських організацій у забезпеченні розвитку неформальної освіти дорослих;
- урахування особливостей культурно-освітніх потреб різних категорій дорослого населення.
Основні характеристики неформальної освіти:
- організована та має підтримку, яка надається фахівцем або навчальною системою в тих чи інших галузях знань і практичних навичок;
- може мати конкретні цілі навчання або бути спрямованою на загальне підвищення розумово-пізнавальної і творчої діяльності;
- не обмежена географічно, може бути доступною у будь-якій точці світу;
- не обмежена часом, але, як правило, короткострокова;
- гнучкіша, ніж формальна, швидше реагує на потреби ринку;
- застосовує інноваційні методи навчання.
КУРСИ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ
ENGLISH COURSES